Veelgestelde vragen

Jazeker! Verkopen op Cazou is volledig gratis. Zowel voor, tijdens als na de verkoop worden geen extra kosten aangerekend. Na verkoop maken we het volledige aankoopbedrag aan je over.

  • advertentie plaatsen Cazou
    Plaats een gratis advertentie via onze eenvoudige uploadmethode.
  • kleding verkopen Cazou
    Kopers kunnen nu je artikel aankopen via het winkelwagentje. Wanneer je product verkocht is krijg je van ons een melding.
  • kleding verzenden Cazou
    Je krijgt van ons een verzendlabel dat je kan afdrukken en op je pakket kan kleven. Geen frankering nodig. Je hebt nu 7 dagen de tijd om je pakketje binnen te brengen bij het postkantoor.
  • uitbetaling Cazou
    Van zodra de koper de zending goedkeurt (of niet reageert) krijg je de volledige vraagprijs uitbetaald.

Op Cazou is het steeds de koper die de verzendkosten draagt. Bij het uploaden van een artikel kan je kiezen hoe je je pakje wil verzenden. In een groot pakket, klein pakket of enveloppe met of zonder trackingcode. De koper krijgt dan automatisch de bijbehorende PostNL-tarieven aangerekend.

Indien je kiest voor een verzending met enveloppe zonder trackingcode dan ben je zelf verantwoordelijk voor de frankering met postzegels. Je krijgt in dat geval niet alleen de productprijs maar ook de verzendkosten volledig uitbetaald. Dit van zodra de koper je pakje ontvangen heeft (indien deze het pakje goedkeurt of 10 dagen niet reageert).

Koopt een koper meerdere artikelen in één keer, dan worden deze automatisch gebundeld. Eventuele verschillende briefzendingen worden dan omgezet naar één handig pakket. Welke bestellingen je precies moet bundelen staat steeds duidelijk aangegeven.

Om het aanbod op Cazou up-to-date te houden worden advertenties na 3 maanden automatisch verwijderd. Je krijgt hiervan steeds een melding via Cazou en via e-mail.

Je advertentie wordt echter nooit onheroepelijk verwijderd. In het tabblad Artikelen > Verwijderd kan je al je verwijderde advertenties terugvinden. Van hieruit kan je verwijderde artikelen met een druk op de knop heractiveren voor 3 volle maanden.

Je wordt uitbetaald van zodra de koper zijn bestelling ontvangen en goedgekeurd heeft. Reageert de koper niet dan wordt je uitbetaald na een vaste termijn. Voor pakjes met trackingcode is deze termijn 3 dagen na ontvangst van de bestelling door de koper. Voor verzendingen met postzegels is dit 10 dagen na verzending.

Wij voeren één maal per werkdag alle betalingen uit, dus je krijgt dezelfde dag of ten laatste de volgende werkdag een bevestiging dat het geld aan je werd overgemaakt. Meestal duurt het 2 tot 4 werkdagen vooraleer het geld ook effectief op je rekening verschijnt. Dit komt door het betaalsysteem dat Cazou hanteert (wij werken voor onze uitbetalingen met betaalbestanden die slechts om de vier werkdagen door de bank manueel worden uitgevoerd)

Het duurt meestal 2 tot 4 werkdagen vooraleer het geld op je rekening verschijnt. De oorzaak van deze vertraging is het systeem dat we gebruiken voor onze uitbetalingen. Cazou werkt met betaalbestanden die ons in staat stellen alle uitbetalingen in één keer uit te voeren. Deze bestanden moeten echter manueel door de bank worden goedgekeurd. Dit gebeurt helaas slechts om de vier werkdagen.

Jazeker! We verwelkomen graag je eigen creaties. Of het nu gaat om zelfgemaakte kleding, schoenen of accessoires, plaats ze gerust op Cazou.

Ja indien we een zendlabel aanleveren ben je als verkoper ben je verplicht het verzendlabel van Cazou te gebruiken. Dit heeft volgende redenen:

  • Uitbetalen: Bij verkoop van je artikel houden we het aankoopbedrag tijdelijk vast. Om veiligheidsredenen gebeurt de uitbetaling pas wanneer wij de melding krijgen dat het pakket ontvangen en goedgekeurd is. Zonder verzendlabel krijgen wij geen melding en wordt uitbetalen voor ons een hele klus.
  • Veiligheid: Via het label kunnen wij volgen waar je verzonden pakketje zich juist bevindt. In geval van problemen kunnen we zo sneller en gemakkelijker ingrijpen.

Bovendien heeft de koper al betaald voor de zending, dus je kan gewoon gratis verzenden!

Als verkoper heb je steeds 7 kalenderdagen om je verkochte artikel te verzenden. Indien deze deadline wordt overgeschreden zal de verkoop geannuleerd worden en wordt je artikel inactief. Je krijgt van ons echter een melding met de mogelijkheid om het artikel te heractiveren (dit bericht komt tot 4 dagen na de deadline).

Indien je je artikel verzond voor de deadline (maar je krijgt toch het bericht 'Verzendtermijn verstreken'). Geen nood. Dit mag je negeren. Indien je voor de deadline verzendt zit je altijd goed!

LET OP! Bij het overschrijden van de deadline krijgt de koper zijn aankoopbedrag van ons terugbetaald. Dit wil zeggen dat we geen controle meer hebben over het aankoopbedrag. Indien je het artikel dus alsnog verzendt is er geen garantie dat de koper zijn bestelling ook effectief betaalt!

Aanmelden